DI-RECT

Aan: de bandleden van DI-RECT
         (persoonlijk)

Onderwerp: ‘with a little help’
Noord-Frankrijk 11 oktober 2017

Beste Spike, Marcel, Jamie, Bas en Paul Jan,

Gisterenavond speelden jullie de nieuwe single in De Wereld Draait Door.

Vooraf sprak Marcel een paar woorden over de teamgeest binnen DI-RECT, de ruimte voor ieders individuele vuurtje, de ‘basis van vertrouwen’, kortom de ingrediënten die allemaal het creatieve proces voeden die het ook best onverwachte kanten doet opgaan ( en diepe wezenlijke bevrediging schenken).

En hij toonde, hoe hij nieuwe, lastige dingen ook alleen durft (en hoe mooi bezield), doordat DI-RECT letterlijk en figuurlijk ‘steeds achter hem staat’ … in groot vertrouwen in zijn kunnen.

Ik veerde op, omdat ik, ook nog eens in De Wereld Draait Door, geïllustreerd zag hoe bewust jullie je zijn van de waarde van die ‘zachte’ fundamenten, om ook een rockband te laten werken en….. hoe open ((di-rect…ha, ha) jullie over die liefdevolle kant van het hele ontwikkelproces zijn.

In dat licht, wil ik jullie graag polsen of jullie ervoor voelen om die megabelangrijke vibe, via wat jullie al met zoveel bezieling doen, in te zetten voor een (groot) maatschappelijke doel.

With a little help’ van jullie, is het mijn inschatting dat de ‘roep’ om ingrijpende veranderingen in de organisatie van de zorg , in de samenleving, een flinke boost kan krijgen voorzien van ’stevige zorg/teamspirit vibes’.
Op 27 september waren Hugo Borst en Carin Gaemers in de Wereld Draait Door, om te vertellen over wat hun zorgmanifest ( voor meer bevredigende  verpleeghuiszorg) al teweeg had gebracht en zij deden een oproep aan iedereen die hieraan zinvol bij kon dragen om zich te melden.
Ik heb, als moderne sjamaan in jeans, die handschoen opgepakt.
Op 30 september formuleerde ik een plan  ( in zijn geheel te lezen in deze blogpost) , waarin ik jullie band expliciet noemde als ‘spelers’ die uit (vrij onverwachte hoek) de energetische resonanties in het zorgveld, zouden kunnen helpen zich creatiever uit te drukken.

Ik noemde het daar niet letterlijk zo, maar ik weet:
met meer teamgeest dus , die ook de individuele vuurtjes aanwakkert, met meer ‘live’-spel … en ook met meer ‘ durf’, meer vertrouwen in de individuele kwaliteiten.

Het management van Hugo Borst heeft me vorige week verzekerd mijn aanbod actief onder zijn aandacht te brengen en ik ben in afwachting van een reactie van die kant.

Maar nu ik jullie in De Wereld Draait Door zag en aanvoelde hoezeer jullie vibe (heel simpel) aanstekelijk zou kunnen werken op het zorg-veld in de maatschappij, kies ik er vandaag voor om jullie nu ook direct te benaderen.
Het thema is maatschappelijk te belangrijk, in mijn ogen, om alleen maar af te wachten wat Hugo Borst hiermee verkiest te doen.

Ik plak hieronder het deel van het plan in wat de ‘praktische’ kant van dit deel van mijn voorstel beschrijft, waarin ik  DI-RECT ook noem.

Lees het s.v.p. met je verstand op ‘spelen en pielen’ mode..
Het is niet meer ( maar ook niet minder!) dan het begin van een idee voor een ‘nieuw album’ in een nieuwe stijl voor De Zorg In De Maatschappij.
Het is wellicht een beetje vreemd,het bevat akkoordenschema’s , modulaties en toon/(bewustzijns)hoogten die je niet meteen (her-)kent, zeker niet voor een groep in het genre ‘instellingszorg’ .
Maar (please!) .. willen jullie het idee toch even serieus op je in laten werken?

Dit is het flowschema in 'acties':
  • Ik maak een vibrational essence van het 'stuwmeer' waar het team van Hugo Borst en Carin Gaemers bijna in verzuipt.
  • De BN-ers in dit spel, gebruiken actief hun connecties met zeer in samenspel begaafde artiesten uit het 'heftig 'live'trillende genre
    (Ik denk aan de band DI-RECT en Jett Rebel, bijvoorbeeld....belangrijk: bands/artiesten die dit onconventionele experiment wel wat lijkt om aan bij te dragen.. een directe link of grote affiniteit met het thema is geen noodzaak; speelplezier en begaafdheid wel.)
  • De musici gaan een levend filterbed voor resonanties vormen.
    Ze nemen de vibrational essence gedurende een week overal (individueel) mee naar toe en nemen hem zelfs in, een paar keer per dag.
    (hoeven 'er' niet over te praten.. niks... alleen wel die essence in zich opnemen)
  • Dan, na die week, gaan de musici samen 'jammen' , 'pielen aan hun instrumenten', 'samen vrij, geimproviseerd spelen'...... wat er maar opwelt, hoe het maar opwelt.
    Eventuele teksten hoeven helemaal geen duidelijke link met het thema te hebben, of een ' boodschap' die de mening van de makers over het thema verwoord.
  • Het allermooiste wat de musici daar samen maken ( naar hun eigen mening), wordt als muziekbestand gratis downloadbaar beschikbaar gesteld voor iedereen die dat maar hebben wil en naar wil luisteren.
  • In een 1-minuut sessie, wordt het ook gespeeld in DWDD
  • Als er een (of meerdere) van deze 'registraties van flink live trillende resonanties' beschikbaar zijn, nodigen de BN-ers als Hugo Borst en anderen in de DWDD ook 'filters' van een fijnere snit uit om 'hun ding te gaan doen' naar aanleiding van het op hen in laten werken van die DI-RECT en REBEL resonantiepatronen.
    (een klassiek orkest, een dansgezelschap, een kunstschilder...... noem maar op.. in die gelaagdheid.. van 'heftig trillen'.. naar steeds ' subtielere' resonanties)
  • Ook die bijdragen worden aan het collectief gratis ter beschikking gesteld, als video, als afbeelding..... noem maar op. Ook die komen in 1 minuut sessies in DWDD op gezette en/of ongezette tijden voorbij.
Alvast heel erg bedankt voor de aandacht die jullie hieraan besteden.


Mocht en jullie er enthousiasme voor voelen om deze lijn in gang te helpen zetten, dan kun je me bereiken via de e-mail.

(-:

Reacties

Populaire posts van deze blog

De Wereld Draait Door

de een-tiende speelsuggestie

voetbal samenspel analogie